Конкурс "Я - українець"

Мета:  сприяти розширенню і поглибленню знань вихованців про красу і силу рідного слова; розвивати творчі здібності, пізнавальну активність; виховувати почуття гордості за свою національну приналежність, любов до рідної мови, України.


Ведучий
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.

Ведучий
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То — прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Ведучий
Бо родитись українцем —
Це велика честь і слава,
Рідний край свій полюбити —
Найважливіша з усіх справа.
Ведучий
Присягаємо рідну віру
Завжди визнавати,
 По-вкраїнські говорити,
Молитись, співати.
Вихователь
Рідне слово... Воно мелодійне, ласкаве, ніжне, багате.
Яка ж багата рідна мова! Увесь чарівний світ у ній!
 Вона барвиста і чудова, І нищити її не смій!
Як ви вважаєте, про що говоритимемо сьогодні?
Так, мова — душа народу. І ми поговоримо про нашу українську мову, перевіримо, як ми її знаємо.

·         У якій країні ми живемо?
·         Яку назву має народ нашої країни? (Українці)
·         Яка мова є державною в Україні? (Українська)
·         Що ж таке мова?
Народ говорить, що слово до слова — складається мова.
·         Як ви розумієте цей вислів?
Народ говорить, що наша мова барвиста, багата, мелодійна, рідна і тепла, як батьківська хата.
·         А як вважаєте ви?
Кожному народу дорога його мова, а нам, українцям, найдорожча і найближча до серця — українська. А тому ми завжди повинні пам'ятати, що той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може викликати повагу до себе.

Виходять дівчатка у національному вбранні(1клас)
1.Українка я маленька,
Україна — моя ненька.
В неї щира я дитина,
Добра, люба та єдина.
Вірна я дочка народу,
Бо козацького я роду;
Щиро я свій край кохаю,
Роду іншого не знаю.

2.Так я завжди буду жити,
Рідний край буду любити,
Українцям помагати,
Україна — моя мати,

3.Я — калина.
Я — краплина,
Твого серця, Україно!
Я — тонесенька стеблинка,
Я — дівчинка — українка!

 І конкурс «Бліц-опитування»
Ведучий
1.Які є види мовлення?                                                                                                                          2.З яких частин складається текст?                                                                                3.  Як пишуться імена, по батькові, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок?
4. На які питання відповідають слова — назви предметів? 
5.  Скільки літер в українському алфавіті?
6  Наприкінці питального речення ставимо...
7.  У слові стільки складів, скільки...
8.  З якої казки ці слова: «Ведмідь вліз в рукавичку сьомим»?
9.  Хто в оповіданні В. Сухомлинського «Покинуте кошеня» приніс додому покинуте кошеня? (Дівчинка Наталочка)
10.Частина слова, що стоїть перед коренем…
11. Зв’язані за змістом слова — це...
12.  До тексту можна дібрати...
13. Хто у казці «Вовк та козенята» був страшний звір, якому не вдалося обманути сімох козеняток? 
14. Що є сильнішим за силу за казкою В. Сухомлинського «Сильніше за силу»? (Розум)

ІІ конкурс «Скринька мудрості»

Ведучий
Ось конверт - туди заглянем
І завдання прочитаєм.
Щось сама не розберу,
Допомоги в вас прошу.
Завдання:
1.                Правильно закінчіть прислів’я.
2.                Поясніть значення українських народних висловів.
3.                З окремих слів складіть прислів’я. Поясніть його зміст.

1.Знай більше, а говори... (менше).
2.Мудрим ніхто не вродився, а... (навчився).
3.Без труда нема... (плода).
4.Де сила не візьме,... (там розум допоможе).
5.Язик до Києва доведе.(поясни значення)
6.Тому, хто треба, хоче, мало, знати, спати, багато.
7.Краще річ нова, а дружба ... (стара).
8.Бджола мала, а й та... (працює).
9.Маленька праця краща за велике... (безділля).
10.Праця людину годує, а... (лінь марнує).
11.У кишені вітер гуляє.(поясни значення)

ІІІ конкурс «Переговори сусіда»

Ведучий
В Україні кажуть, що жіноча зброя - віник та язик.,тому що українки славляться не тільки гострим розумом, а й гострим язичком. (Діти промовляючи скоромовки, намагаються переговорити сусіда).
ІVконкурс  «Яка мова?»
Назвати слова ,якими можна схарактеризувати нашу мову. Діти називають і    в´яжуть стрічки на макет «мова – серце нації»



 Ведучий
Завдання глядачам:    «Загадки-жарти»
1)                  Яке поле не виореш? (У зошиті)
2)                  У чому не можна провертіти дір­ку? (У воді)
3)                  3 якої миски не можна наїстися? (З порожньої)
4)                  У яку бочку не можна налити води? (У повну)
5)                  Де вода стоїть стовпом? (У склянці)
6)                  Від чого плаває качка? (Від берега)



конкурс  «Докажи словечко»


         Стрімко вибігли на гору
           Дві подружки білокорі.
      Дощик їм полоще кіски.
       Звуть подружок цих… (берізки).

Червоненька і смачненька,
Дуже з вигляду гарненька,
І боки в неї пишні.
Літом смачно їсти... (вишні).

Металевий в неї носик
І лляний у неї хвостик.
Із шиття не буде толку,
Якщо ми не візьмем... (голку)

VІ конкурс«Пиши правильно
(на картках записують пропущені орфограми)
Україна моя почина…т…ся
Там, де туга моя кінча…т…ся,
Там, де доля моя усміха…т…ся,
І, як небо,як даль солов   їна,
Не кінча…т…ся Україна.

VІІ конкурс на краще виконання  української пісні



Ведучий.
Мово моя  - ти душа голосна України
Ведучий
Наша дума ,наша пісня
Не вмре,  не загине.
Он, де, люде, наша слава.
Слава України.

Завдання глядачам:продовж прислів´я
1)                Книга вчить,...
2)                Пташка красна пір’ям,...
3)                Добре того вчити,...
4)                Не смійся з другого…

Підсумки конкурсу( журі за кількістю жовто-блакитних карток, які отримували діти за кожну правильну відповідь, визначає переможців)

Рефлексія «І це добре…»

Учень
Зріє в садочках червона калина.
Рідна земля для нас всіх –Україна.
За неї герої Небесної Сотні життя віддали,
Щоб сьогодні нею ми розмовляти могли.

Читання хором вірша
Щоб цвіла Україна моя,
Ми даємо обіцянку нині,
Вчитись так, щоб набуті знання
Знадобились моїй Україні.

Немає коментарів:

Дописати коментар